● merhaba efenim
Cevap yalı çapkını kuşu ve baykuş dur.
Hızlı trenin ulaştığı hız başlangıçta çok fazla gürültü yapmaya başlamış. Japon mühendislerin denedikleri yöntemler buna çözüm olmamış. Çareyi doğada aramaya başlamışlar. Araştırmalar en sessiz uçuş yapan kuşun baykuş olduğunu göstermiş.
Hızlı trenin ulaştığı hız başlangıçta çok fazla gürültü yapmaya başlamış. Japon mühendislerin denedikleri yöntemler buna çözüm olmamış. Çareyi doğada aramaya başlamışlar. Araştırmalar en sessiz uçuş yapan kuşun baykuş olduğunu göstermiş.Baykuşun sessiz uçmasını sağlayan tırtıklı kanat yapısıdır. Uçuş sırasında oluşan hava girdapları büyüdükçe çıkan ses de büyür. Baykuşun bu kanat yapısı sayesinde büyük girdaplar yerine küçük girdaplar oluşur ve baykuş son derece sessiz bir uçuş gerçekleştirir.
Hızlı trenin ulaştığı hız başlangıçta çok fazla gürültü yapmaya başlamış. Japon mühendislerin denedikleri yöntemler buna çözüm olmamış. Çareyi doğada aramaya başlamışlar. Araştırmalar en sessiz uçuş yapan kuşun baykuş olduğunu göstermiş.Baykuşun sessiz uçmasını sağlayan tırtıklı kanat yapısıdır. Uçuş sırasında oluşan hava girdapları büyüdükçe çıkan ses de büyür. Baykuşun bu kanat yapısı sayesinde büyük girdaplar yerine küçük girdaplar oluşur ve baykuş son derece sessiz bir uçuş gerçekleştirir.Bunun üzerine mühendisler, baykuşun sahip olduğu düzensiz tüy prensibine benzeyen kanat şeklinde pantograflar kullanarak gürültüyü etkin biçimde azaltmayı başarmışlardır.
Hızlı trenin ulaştığı hız başlangıçta çok fazla gürültü yapmaya başlamış. Japon mühendislerin denedikleri yöntemler buna çözüm olmamış. Çareyi doğada aramaya başlamışlar. Araştırmalar en sessiz uçuş yapan kuşun baykuş olduğunu göstermiş.Baykuşun sessiz uçmasını sağlayan tırtıklı kanat yapısıdır. Uçuş sırasında oluşan hava girdapları büyüdükçe çıkan ses de büyür. Baykuşun bu kanat yapısı sayesinde büyük girdaplar yerine küçük girdaplar oluşur ve baykuş son derece sessiz bir uçuş gerçekleştirir.Bunun üzerine mühendisler, baykuşun sahip olduğu düzensiz tüy prensibine benzeyen kanat şeklinde pantograflar kullanarak gürültüyü etkin biçimde azaltmayı başarmışlardır.Fakat bir sorun daha vardı. Trenler yüksek hızla tünellere girip çıkarken atmosferik basınç artar ve ses patlaması oluşur. Shinkansen serisi trenleri yaratan Eiji Nakatsa, aynı zamanda bir kuş gözlemcisiydi. Bu soruna kuşların nasıl çözüm bulduğunu inceledi ve yalıçapkını kuşunu farketti.
Yalıçapkını kuşunun suya dalması ile trenin tünele girmesi çok benzer bir olaydır. Çünkü yalıçapkını avlanmak için, direnci az olan havadan direnci çok olan suya dalar. Tünelin içi ve dışındaki basınç da bu şekildedir.
Yalıçapkını kuşunun suya dalması ile trenin tünele girmesi çok benzer bir olaydır. Çünkü yalıçapkını avlanmak için, direnci az olan havadan direnci çok olan suya dalar. Tünelin içi ve dışındaki basınç da bu şekildedir.Yalıçapkınından ilham alan Nakatsa ve arkadaşları, treni burnu, ön farları da dahil olmak üzere tıpatıp yalıçapkını kuşunun gagası taklit edilerek tasarladılar. Bu sayede tünellerden çıkarken yaşanan ses patlamasının önüne geçildi ve trenler %10 daha hızlı gitmeye başladı. Aynı zamanda %30 oranında hava basıncı azaldı ve elektrik kullanımı %15 azaldı.
BAŞARILAR DILERIM
eski opti
en iyi seçersen sevinirim ♡♡