Soru: Google Search Console "tarama" raporları neyi takip etmenizi sağlar?

Cevaplar 1

Cevap:

Açıklama:

Google Search Console sitenizin Google’da arama sonuçlarındaki durumunu ve siteniz için faydalı olabilecek iyileştirmeleri gösteren bir paneldir. Google tarafından geliştirilip verilerin direkt ana kaynaktan alındığı için verilerde kesinlik söz konusudur. Site sahiplerinin sitelerini ekleyerek siteleri hakkında bilgi almasını sağlayan araçtır.

Google Search Console Ne İşe Yarar?

Site sahiplerinin ve yöneticiler için içerisinde bir çok özellik barındırmaktadır. İçerisindeki özellikleri kullanarak ve uyarı panelindeki uyarıları dikkate alarak kullanıldığı zaman siteniz için çok faydası olacaktır. Ücretsiz bir panel olmasının yanında bu panel aracılığı içe sitenizi arama motoruna ekleyemezsiniz. Ancak sitenizin tüm içeriklerinin daha iyi ve hızlı şekilde dizine eklenebilmesi için sitemap yolunu gösterebilir birden fazla sitemap var ise sitenizde panele ekleyerek Google botlarının daha iyi gezinmesini ve dizine eklemesini sağlayabilirsiniz.

Google Search Console Nasıl Kullanılır?

İlk olarak Google Search Console aracına giriş yapın.

Daha sonra “Özellik Ekle” tuşuna basarak sonraki adıma geçin.

Karşınıza çıkacak alana verilerini takip etmek istediğiniz Alan adını girin.

Bu adımda ise sizden sitenin sahibi olduğunuzu doğrulamanızı istiyor.

Verdiği dosyayı indirerek FTP aracılığı ile sitenizin ana dizinine eklemeniz gerekiyor. Daha sonra “Doğrula” tuşuna basarak işlemi sonlandırabilirsiniz.

Google Search Console İle Ne Yapılabilir?

Arama Görünümü Menüsü altında şu özellikler bulunuyor.

Yapılandırılmış Veri – İşaretlenmiş verilerin takibini buradan yapabilirsiniz.

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar – AMP olarak bilinen ve mobil tarayıcılarda etkinleşen sayfaların hızlı açılmasını sağlıyor.

Zengin Kartlar

Veri İşaretleyici – Bu alanda sitenize uygun verileri işaretleyerek

HTML GeliştirmeleriHTML Geliştirmeleri bölümünde yaptığınız hataları görüp düzeltebilirsiniz.

Arama Trafiği Menüsü altında şu özellikler bulunuyor:

Search Analytics – Arama trafiğini burada görebilirsiniz.

Sitenize Bağlantılar – Sitenize verilen bağlantıları buradan görebilirsiniz.

Dahili Bağlantılar

Manuel İşlemler – Sitenize uygulanmış Google tarafından bir manuel işlem varsa bu bölümden görebilirsiniz.

Uluslararası Hedefleme – Sitenizin hedef ülkesini değişebilir ve dil durumunu buradan görebilirsiniz.

Mobil Kullanılabilirlik – Mobil kullanıma önem veren Google burada bir alan açarak mobil kullanımı iyi olmayan siteleri uyarıyor.

Google Dizini Menüsü altında şu özellikler bulunuyor:

Dizin Durumu – Sitenizin kaç adet sayfası işlem bekliyor veya dizine eklenmiş bu alandan görebilirsiniz.

Engellenen Kaynaklar – Googlebot sitenizde bir dosyaya erişemez ise bu alanda görünür ve bu durumu düzeltmeniz gerekmektedir.

URL’leri kaldır – Arama sonuçlarındaki URL’leri geçici süre için kaldırabilirsiniz.

Tarama Dizini altında ise şu özellikler bulunuyor:

Tarama Hataları

Tarama İstatistikleri

Google gibi Getir – Bu araç saniyesinde yazdığınız yazıyı saniyeler içinde Google’a ekleyebilirsiniz.

robots.txt Test Aracı – robots.txt aracını bu alandan test edebilirsiniz.

Site Haritaları – site haritalarını ekleyerek Googlebot’a yol göstermiş olursunuz.

URL Parametreleri

Cevabı biliyor musunuz? Buraya ekleyin!

Cevabı bulamıyor musunuz?

Google ile giriş yap

veya

Şifrenizi mi unuttunuz?

Hesabım yok ve şunu yapmak istiyorum: Kayıt ol

Bir dil veya bölge seçin
How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years