Soru: Algoritmalar tarafından işlenen en temel yapı/birimine ne denir? a) veri b) komut c) sabit d) değişken

Cevaplar 2

Cevap:

Cevap:

A) veri

Açıklama:

Şıklarda verilen terimleri sırayla inceleyelim;

Veri:  Algoritmalar tarafından işlenen en temel elemanlardır.

Komut: Bilişim biliminde mikroişlemci üzerinde çalışan programların yapı taşlarına denir.

Sabit: Sabit, sürekli aynı değeri tutan değişkendir.

Değişken: Değişkenler, girdiğimiz değerleri alan veya programın çalışmasıyla bazı değerlerin atandığı veri tutuculardır.

Bu açıklamalara bakarak cevabımızın A şıkkı olduğunu görüyoruz.

İyi çalışmalar dilerim.

Saygılarımla Kraus.

Cevap:

Algoritma Kavramını Öğrendikten Sonra Bir Dil Öğrenerek Programlamya Başla! >>>>Programlama Dillerini İncele ve Senin için Doğru Olanı Bul

Çocukların Algoritma Mantığını Kavramaları için Neler Yapılıyor? >>>>Çocuklar için Kodlama Yazımızı İnceleyebilirsiniz

Algoritma Nedir? Ne Demek?

Bir sorunu çözmek veya belirlenmiş bir amaca ulaşmak için tasarlanan yola, takip edilen işlem basamaklarına algoritma denir.

Algoritmalar açıkça belirtilmiş bir başlangıcı ve sonu olan işlemler kümesidir. Amaca ulaşmak için işlenecek çözüm yolları ve sıralamaları belirlenir ve algoritma bu sırayı takip ederek en mantıklı çözüme ulaşır.

İlk algoritma, El-Harezmi’nin ‘Hisab-el Cebir ve El Mukabala’ kitabında sunulmuştur ve algoritma kelimesi de El-Harezmi’nin isminden gelmiştir. Algoritma terimi genellikle matematikte ve bilgisayar bilimlerinde karşımıza çıkmaktadır.

Algoritma Niçin Kullanılır? Ne İşe yarar?

Algoritma matematikte bir sonuca ulaşmak için takip edilmesi gereken işlem basamaklarını belirlemede kullanılır. Örneğin, 3 ve 5 sayılarının ortalamasını bulmak istediğinizde önce (3+5) işlemini yaptıktan sonra sırada “çıkan sonuç/2” işlemini yapmanız gerekmektedir.

Bilgisayar biliminde algoritmalar yazılımdaki her yerdeler.

Örneklendirecek olursak, bilgisayarda offline olarak yapılan tüm işlemler, oynanan oyunlar, çalıştırılan programlar, web siteleri, mobil uygulamalar, robotlar… Kısacası sanal ortamdaki her işlem algoritmalar ile gerçekleşiyor. Gelin beraber algoritma ile programlama arasındaki bağlantıyı inceleyelim.

Algoritma ve Programlama Bağlantısı

Tüm programlama dillerinin temelinde algoritma vardır. Algoritmalar, programlama dillerinin vasıtasıyla uygulanabilirler.

Programda kullanılan dil ve kullanım alanı ne olursa olsun algoritması olmayan bir program yoktur. Programda bir algoritmanın işlemesi için dışarıdan gelen tüm girdiler “değişken” olarak tanımlanır. Algoritmadaki döngüler ve işlemler, bu değişkenler üzerinden gerçekleşir.

Algoritmadaki tüm ihtimaller belirtilmiş ve net olmalıdır. Hiçbir ihtimal şansa bırakılmamalıdır.

Akış Diyagramları – Şemaları

Her algoritma kağıt halinde yazılabilecek şekilde basit olmalıdır. Algoritmalar metin olarak düz yazı ile veya akış diyagramları ile gösterilebilirler.

Akış diyagramları, algoritmanın işleyişini neden-sonuç ilişkisini göstererek sırayla aktarılmasını sağlar.

Basit Algoritma Örnekleri, Şekilleri ve Çözümleri

Yazımızın son kısmında sizlere metin halinde ve akış diyagramı şeklinde 2 farklı algoritma örneği göstermek istiyorum.

Örnek 1 : Kullanıcı tarafından belirlenen 3 farklı sayının ortalamasını alalım.

Bu algoritmadaki değişkenlerimiz : x, y, z, sonuc

1: Başla.

2: x sayısını gir.

3: y sayısını gir.

4: z sayısını gir.

5: sonuc = (x+y+z)/3 işlemini yap.

6: sonuc değişkenini göster.

7: Dur.

Örnek 2 : Yükseklik ve taban uzunluğu klaveden girilen üçgenin alanını hesaplayan uygulamanın algoritmasını bulalım.

1: Başla

2: Sayısal ( yükseklik ve taban )

3: Ondalıklı (alan)

4: Yaz (‘’yükseklik nedir’’)

5: Yükseklik <- oku()

6: Yaz (‘’taban uzunluğu nedir ‘’)

7: Taban <- oku()

8: Alan = (yükseklik*taban) /2

9: Yaz ( alan )

10: Dur

Örnek 3 : Bir iletkenin kutupları arasındaki gerilim (V) iletkenden geçen amper türünde akım (I) iletken üzerinde var olan direncin (R) çarpımına eşittir. V=I*R formülüyle gösterilir. Formülden faydalanarak kullanıcı tarafından girilen akım ve direnç değerlerine göre iletkenin kutupları arasındaki gerilimi hesaplayan programın algoritmasını bulalım.

1: Başla

2: Sayısal ( V,I,R)

3: Yaz (‘’akım nedir’’)

4: I <- OKU()

5: Yaz (‘’direnç nedir’’)

6: R <- oku ()

7: V = I*R

8: Yaz (V)

9: Dur



Örnek 4: 1’den 100’e kadar tek sayıları yazdıran programın algoritmasını yazalım.

1: Başla

2: Sayac=1

3: Toplam=0

4: EĞER Sayac Mod2 != 0 İSE

5: YAZ Sayac

6: Sayac=Sayac+1

7: Eğer Sayac<100 ise Git Adım 4

8: Dur.

Örnek 5 : Daha önce yaptığımız Engelden Kaçan Robot uygulamasındaki algoritmayı inceleyelim. Robottaki sensörün gördüğü mesafe değeri 15 cm’den büyük ise ileri gitsin, 15 cm’ye eşit veya 15 cm’den küçük ise robot sağa dönsün.

Engelden Kaçan Robot Algoritması

Algoritma Öğrenmenize Yardımcı Olacak Ürünler

Algoritma ve programlama arasındaki bağlantıyı öğrendin, şimdinin ve geleceğin mesleği olan yazılımı tam anlamıyla öğrenmen için algoritma kavramını biraz daha geliştirmen gerekiyor. Bu nedenle sana tavsiye edebileceğimiz birkaç ürün grubu var!

Makeblock mBot

Algoritma oluştururken ve bir algoritma dizisini yazılıma döktükten sonra uygulamalar ile karşılığını görebilmek öğrenmeye daha çok motive eden en önemli unsurlardan biridir. Bu sebeple öğrenciler ve programlamaya yeni başlayanlar sıkça fiziksel ortamda çalışmaların yapıldığı robotik-kodlama uygulamalarına yönlendirilirler. Çünkü bilgisayar ortamındaki veri çıktısından daha somut karşılıklar elde edilir. Makeblock markasının mBot robot kiti de başlangıç seviyesi için en ideal ürün setlerinden biridir.

mBot, sürükle-bırak mantığı ile algoritmaların oluşturulduğu grafiksel programlama dili olan Scratch tabanlı bir yazılım arayüzüne sahiptir. Yapısal olarak da kolay sökülüp monte edildiği için çocuklar için de mekaniği kolay kavrayabilmeleri için uygun bir kittir. Aynı zamanda LEGO yapıları ile uyumlu olduğu için robotunuzun fiziksel görünüşünü istediğiniz gibi eklemeler yapabilirsiniz.

Sensörler ve motorlar gibi elektronik komponentlerin de bulunması sebebi ile böylece yazılım ve mekaniğin yanında elektronik bağlantılar konusunda da bilgi edinme şansına sahip olma imkanı sağlıyor

Açıklama:

cevap A en iyi seçersen sevinirim

Cevabı biliyor musunuz? Buraya ekleyin!

Cevabı bulamıyor musunuz?

Google ile giriş yap

veya

Şifrenizi mi unuttunuz?

Hesabım yok ve şunu yapmak istiyorum: Kayıt ol

Bir dil veya bölge seçin
How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years