Soru: 14 N Hartmann, tek düze bir varlık alanı üzerinde varlığın sorgulanmasini doğru bulmaz. Bunun için de varlıkları, inorganik, organik, ruhsal, tinsel gibi katmanlara ayırır Hartmann'a göre varlıkların sınıflandırdmas, bir bakma diğer görüşler için de birbiriyle çatışmayan yaklaşım alanları oluşturacaktır Buna göre Hartmann'in yeni ontolojisi için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? A) Karşıt yaklaşımlar arasında uzlaşı alanı oluşturur B) Ontolojik düşünceye bilimsel nitelik kazandırır C) Varlık konusunu sorun olmaktan çıkarır D) Felsefi problemlerin çözümünü kolaylaştırır E) Yeni felsefi düşüncelerin. oluşmasını önler. 15. Her dönemin kendi tinselliği vardır ve bu tinsellik de dilde kendine has anlamlar oluşturur. Tarihsel bir dönemi veya tarihsel bir olayı anlayabilmek için o dönemin tinsel yapısının dile yüklediği anlamlarına bakılması gerekir Bu açıklama aşağıdaki felsefi görüşlerden hangisi ile ilgilidir? A) Diyalektik B) Hermeneutik C) Fenomenoloji D) Kartezyen felsefe E) Skolastik felsefe 16. Gadamer anlamayı ufukların kaynaşması dediği teoriyle açıklar. Ufukların kaynaşması iki farklı tarihsel durumda ortaya çıkıp, mevcut ortamın yani şimdinin içinde i anlamını bulması ile gerçekleşir. Tarihsel anlamanın görevi ancak içinde bulunduğumuz ufuktan hareket edilerek anlaşılabilir. Aksi takdirde tarihsel bağlamına dâhil olmadığımız ufkun içine yerleşmemiz olanaksızdır. Tarihsel anlamaya ancak kendi ufkumuzdan kalkarak katılmamız olanaklıdır. Bu-parçadan hareketle aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir? A) Anlama şimdiki durumun içinde, kendi perspektifimizde gerçekleşen bir durumdur. B) Anlık durumdan hareket ederek tarihi anlamak imkânsızdır. C) Ufukların kaynaşması aynı tarihsel dönemde gerçekleşir. D) Tarihsel anlamaya kendi ufkumuzdan hareket ederek katılmak olanaksızdır. E) Ufukların kaynaşması geçmişteki durumun içinde anlaşılabilir. 17. Kierkegaard'a göre insan var olur, özünü belirlemeye çabalar ve seçimler yapar. Bu düşünceye uygun çıkarım aşağıdakilerden hangisi değildir? A) Öz, hiçbir zaman hazır değildir. B) Insanın temel ihtiyacı kendini belirlemektir. C) İnsanın özü, varoluşundan önce belirlenir. D) Insanın seçimler yapması özgür olmasından gelir. E) Insanın varoluşu, devamlı oluş içindedir. 18. J. P. Sartre'in "Varoluşçuluk" adlı eserinde geçen "Ne olursa olsun, insanın yapacağı bir gelecek vardır, el değmemiş bir yarın onu bekler sözüyle varoluşçuluk görüşleri hakkında aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz? A) Insan, özgür bir varlıktır. B) Insan, dünyaya bırakılmış bir varlıktır. C) Insan, kendini ve yaşamını seçer. D) Insanın yaşamı önceden belirlenmiştir. E) Varoluş, özden önce gelir.

Cevaplar 1

Cevap:

bilmiyorum amasanırim a

Cevabı biliyor musunuz? Buraya ekleyin!

Cevabı bulamıyor musunuz?

Google ile giriş yap

veya

Şifrenizi mi unuttunuz?

Hesabım yok ve şunu yapmak istiyorum: Kayıt ol

Bir dil veya bölge seçin
How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years