İlk durumda sivi basinc kuvveti (F), sıvının ağırlığından büyüktür. İkinci durumda ise F , sıvı agirlihindan kucuk olur cunku sıvının ağırlığının bir kismi egik olan yan yuzeyler tarafindan tasinacagi icin ağırlığın tamami kap tabanina etkimez. Bu neden F<G olur. O halde F1>F2 olur .
Kap ters çevrildiğinde dar kesitte sıvı seviyesi ilk duruma gore daha yuksek olur.
Basinc, P = hdg olduguna gore h artacağından dolayı P de artar. Yani P2>P1 olur.
Saklı bir madeni ortaya çıkarmaya çalışmıyorum. Ölü bir kültür içinde yaşamak huyum değil. "Edebiyat tarihini yalnızca klasiklerden oluşan bir yapı olarak gören keyfi anlayış"tan söz eder Edward Said. Bu türden bizde de çok- tur. Klasikler, ustalar derken bugün yazılanları okumayan, yaşlı, erkek ve kadın yazarlar kolayca çoğalmıştır. Sürekli olarak Ahmet Mithat, Halid Ziya, Mehmet Rauf, Halide Edip okuyorlarmış gibi... Bu parçaya göre düzyazı ile ilgili yanlış anlayış aşağıda- kilerden hangisidir? A) Yeni yazarların klasik sanatçıların yapıtlarını dikkate almadan yapıtlar vermesi B) Edebiyatın klasiklerden ibaret görülmesi nedeniyle çağdaş yazarların okunmaması C) Şiirsel anlatım tekniklerinden düzyazıda yararlanma yoluna gidilmemesi D) Eski yapıtların korunması gereken birer hazine olarak görülmesi E) Düzyazının, soyutlama yöntemleriyle kendisini yeni- lemesi
Sorudaki parçada edebiyatta klasik eserlere günümüzdeki eserlerden daha çok önem verenlerin bugünkü çağdaş yazarlara ve bu yazarların eserlerine gereken önemi vermediğinden söz edilmiş. Sorudaki parçaya göre cevap B dir
. Önceki kuşağın sanatçılarıyla son kuşak arasında, kendi- lerini değerlendirmeleri bakımından olumlu bir gelişme bulunmadığı kanısındayım. Önceki kuşakların sanatçıları genellikle eleştirileri bireycilikle değerlendirirlerdi. Bu- günküler de öyle yapıyor: Yazdıklarınız övgüyse doğru, yergiyse yanlış. Hoşlarına gitmeyen bir şey mi söylediniz, karşılığını bir gün bir yerde alırsınız. Onlar da sizin hoşu- nuza gitmeyen bir şey söylerler. Böyle düşünen bir eleştirmen aşağıdakilerin hangisinden yakınmaktadır? A) Günümüz sanatçılarının, sanat anlayışı bakımından önceki kuşağı takip etmesinden B) Eleştirinin geçmişten bugüne duygusal bir düzlemde ilerlemesinden C) Sanatçıların bireyci sanat anlayışına sahip olma nite- liğini sürdürmelerinden D) Günümüz sanatçılarının, eski kuşak sanatçıları gibi eleştiri ortamından uzak kalamamasından E) Günümüz sanatçılarının eleştirilere yanlı bir tutumla bakmasından