İletişim Ve Dil
Canlı varlıklar kendi arasında bir iletişim kurar. Kişinin iletişim yeteneğini büyük ölçüde onun iletişim
aracı olan dili kullanma becerisi belirler. Herhangi bir niyetin açığa vurulmasına, dolaysıyla bir
zihinden başka bir zihne aktarılmasına yarayan bir işaretler sistemi olan dil, en önemli iletişim
aracıdır. Dille iletişimde , iletişimin bir yönünü anlatma,öbür yönünü ise anlama oluşturur. Bütün
ülkelerin eğitim sistemlerinde büyük önem verilen anadili öğretiminin amacı, kişilerin düşünme ve
iletişim becerilerinin geliştirilmesidir. Anadili, onu konuşanın dil bilincini belirttiği gibi, çocukluk
çağından başlayarak bir dil duygusu da yaratır. Anadili bilinç altında bu duyguya dayanır.
Her anadilinde gizil bir güç saklıdır. Dil duygusu, aynı zamanda konuşma biçimi geleneklerine bağlı
bulunduğu için birey, kendi anadiline uygun olanla olmayanı, çözümlemeyi gerektirmeden
söyleyebilir. Dilin bir sistemi olduğu ve topluluk arasında bir konuşma, yazışma, anlaşma aracı olarak
kullanıldığı için, dil eğitiminin bu anlaşmayı ve dilin toplumsal görevini sektirmeden yapılması gerekir.
Her dil kendi kuruluş düzeni,yapı dizim ve işleme sistemi ile bir düşünüş, anlatış ve anlayış kalıbıdır.
Anadili topluluk bilincini yansıtan ulusal bir varlıktır. Bir ulusu tam olarak tanımak ve anlayabilmek için
onun dilini de bilmek gerekir. Anadilini etkili kullanabilme hem birey hem de toplum açısından
gereklidir. Anadili,birbiriyle sıkı sıkıya ilişkili olan şu dört etkinliğe dayanır: Dinleme, konuşma, okuma,
yazma.
Öğrenme ya da öğretme, bir iletişim işi olduğuna göre, okuduğunu ya da dinlediğini anlayamayan,
bilgi, düşünce ve duygularını sözle ya da yazıyla anlatamayan bireyin hayatta başarısız olması çok
güçlü bir ihtimaldir. Gerçekten de bugün, öğretim araçlarının çok gelişmiş olmasına karşın yine de,
öğrenim büyük ölçüde okumaya dayanmaktadır. Bütün derslerin okumayı gerektirdiği göz önüne
alınırsa, iyi okuyamayan ve okuduğunu tam olarak anlayamayan bir öğrencinin derslerde başarılı
olması beklenemez.
Metnin Ana Düşüncesi Ve Konusu Nedir? Arkadaşlar yardım eder misiniz?
Davut
X
Yağmur
3o-3a33
HIA
3x-2
si
2
2
aç
-
T/A sınıfında kız sayısı, erkek sayısının kati-
dır. 7/A sınıfında okuyan Davut'un erkek arka-
daşlarının sayısı 3X-7, kız arkadaşlarının sayı-
sí 2x+6 olduğuna göre, bu sınıftaki Yağmur'un
kız arkadaşlarının sayısı, erkek arkadaşlarının
sayısından kaç fazladır?
A) 4
B) 5
C)6
D)7