❦ΔŇŇ¥€ØŇǤ❦Ürün nedir?
Yetiştirilen, yapılan ve bir yerden diğer bir yere taşınan şekli olan ticari eşyadır diyebiliriz.
Pazarlama nedir?
Firmaların veya şirketlerin , hangi malların veya hizmetlerin müşterilerinin ilgisini çekeceğini tayin etmeleri ve satışlar, iletişim ve işletme idaresi geliştirmeleri için stratejileri belirlemeleri gereken süreçtir diyebiliriz.
Ürün pazarlaması neden önemli?
☞Reklam hedeflemelerimizi daha iyi yaparız.
☞Rakiplerimizi ürün ve pazarlama stratejilerini öğreniriz.
☞Geri dönüşümlerimiz artırırız.
☞Müşteri ve hedef kitlemizi daha iyi tanımamızı sağlar.
Ürün pazarlaması yapan kişilerin görevleri nelerdir?
☞Ürüne ilgi gösterecek olan hedef kitleyi araştırmak ve bu hedef kitleyi belirlemek.
☞Ürün pazarlama çalışmaları için gerekli olan stratejiyi oluşturarak, bu stratejiyi hayata geçirmek.
☞Ürünün pazardaki konumunu belirleyerek, bu konuma ürünü ulaştırmak.
☞Ürünün, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamasını sağlamak.
☞Zaman içerisinde ürünün geçerliliğini sağlamak. vb
Bir ürünün pazarlama sürecinde aksaklık yaşanması ne gibi sonuçlar doğurur?
İki tarafı da olumsuz etkiler, eğer ortak noktaya varmışlarsa bile en ufak aksaklık dahi tüm işi berbat yapabilir.
Üründen vazgeçilebilir.Sonuç olarak kişileri etkilediği gibi iletişim de olumsuz etkiler.
Başarılar:)
~Tesadüflerin en güzeliydi belki de seni tanımak..~