fen de netim çok kötü, sayısal da daha doğrusu deneme yapıyoruz netim 10 falan oluyor. fen normalde öğrencilerin sayısal alanda çok zorlandığı bir ders değil fakat ben matematikte zorlandığım kadar zorlanıyorum. fenimi nasıl geliştirebilirim ya feni iyi olanlar nasıl çalıştığını anlatabilir mi
Matematik
B KİTAPÇIĞI
gücü
16. Şekil 1'de birbirinden farklı boyda iki çıta gösterilmiştir.
e, %
Şekil 1
Uzun olan çıtanın ucundan % 20'si kesilip atılıyor, kısa
olan çıtanın ucuna ise ilk boyunun % 20'si kadar daha
çıta ekleniyor ve böylece Şekil 2'deki gibi boyları eşit iki
çıta elde ediliyor.
Şekil 2
Buna göre, çıtaların ilk boyları oranı aşağıdakilerden
hangisi olabilir?
A)
B)
C) 3
D)
D)
colo
E) 2
Önce birine 100 x diğerine 100 y diyelim ki basit işlem yapabilelim. Sonrasında istenileni yapıyoruz birbirine oranliyoruz yeterince net anlattım umarım anlarsın anlamazsan yaz tekrar anlatırım