18. Al, kurmalı oyuncak kaplumbağasını iki ayn dene- mede kurup aynı yüzeyde serbest bırakıyor. Oyun- cakann aldığı yollar şekildeki gibi oluyor. L deneme 11. deneme Bu denemelerle ilgili olarak Ali'nin arkadaşlan yo- rumlar yapiyor. Çağ : I. denemede oyuncağın yayı daha çok sıkış- binimiştir. Naz : II. denemede oyuncağın sahip olduğu esnek- ik potansiyel enerji daha fazadır. Alp : Her iki denemede de esnelik potansiyel enerjisi çekim potansiyel enerjisine dönüş- müştür. Çağ, Naz ve Alp'in yorumlarından hangileri doğ- rudur? B) Yalnız Naz A) Yalnız Çag c) Çağ ve Alp D) Naz ve Alp
SORU 16 16. Eylül, silgi ve tahta yüzeye dokunarak sıcaklıklarını kontrol ediyor. Daha sonra silgiyi tahta yüzeye temas ettirerek bir süre hareket ettiriyor. Silgi Tahta 1. durum II. durum Hareket ettirme bittiğinde silginin aşındığını ve tahta zemin üzerinde silgi parçacıkları oluştuğunu gözlemliyor. Hem tahtaya hem de silgiye dokunduğunda ise her ikisinin de isındığını fark ediyor. Sadece yapılan bu etkinlik ile aşağıdaki çıkarımlardan hangisine ulaşılamaz? A) Sürtünen yüzeyler isinir. B) Kinetik enerji isi enerjisine dönüşür. C) Sürtünme cisimlerde aşinmaya ve sıcaklık artışına sebep olur. D) Hava direnci cisimlerin süratini ve kinetik enerjisini azaltır.