Cevap:İlk önce 270’i 5’e bölücez 270:5=54Sonra 54 ile 2’yi çarpıcaz 54.2=108 LSonra 270’i 3’e bölücez 270:3=90 LSonrada bu 2 sayıyı toplayacağız sonrada 270’den çıkaracağız 108+90=198 L270-198=72 L su kalmıştır Cevap 72 LEn iyi seçer misin?
1: Bıçakların ucunun sivri yapılması
2: Kar ayakkabılarının yüzeyinin geniş olması
3: Yırtıcı hayvanların diş ve pençelerinin sivri olması
4: Traktörlerin tekerlerinin büyük olması
5: Ördeklerin ayaklarının perdeli olması
6: Fil ve devenin ayak tabanlarının geniş olması
7: Buz pateninin altının sivri olması
8: Kışın araçların tekerlerine zincir takılması
Verilen örneklerin basıncı arttıran ve basıncı azaltan uygulamalar olarak gruplandırılması aşağıdakilerden hangisi gibi olur?
A)
Basıncı Artıran: 1, 2, 3, 4
Basıncı Azaltan: 5, 6, 7, 8
B)
Basıncı Artıran: 1, 3, 7, 8
Basıncı Azaltan: 2, 4, 5, 6
C)
Basıncı Artıran: 2, 3, 6, 8
Basıncı Azaltan: 1, 4, 5, 7
D)
Basıncı Artıran: 3, 6, 7, 8
Basıncı Azaltan: 1, 2, 4, 5
3. "Uçup gitmek” ifadesi aşağıdaki cümlelerin hangisinde metinde verilen anlamıyla kullanılmıştır?
A) Uçup gidin kuşlar, kanatlarınızda özgürlük şarkıları ile
B) Uçağın uçup gitmesiyle yeni bir macera da başlamış oldu.
C) Tüm hayalleri yaşadıklarından sonra uçup gitti.
D) Babamın doğum günümde aldığı para bir çırpıda uçup gitti.
3. Aşağıdakilerin hangisi metinlerin sınıflandırılmasında kullanı- lan bir yaklaşım değildir? A) Metnin kurgusundaki anlatım biçimi B) Metnin dil bilgisi kurallarına uygunluğu C) Metnin biçimsel ve içerik özelliğiD) Metnin gerçek hayatla ilişkisi E) Metinde kullanılan dilin hangi işlevde kullanıldığı.cevabın neden o oldugunu söylerseniz sevinirim.