önemli bir alandır. Artan çevre sağlığı sorunlarına paralel olarak afetlerin önemi ve çevre sağlığı ilişkisi artmaktadır.
Bu çalışmanın amacı; Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin genel veya olası bir afet olayı durumunda; çevre sağlığı ve çevre sağlığı sorunları hakkında ön bilgi ve görüşleri öğrenmek. Çalışma yönteminde Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 328 öğrenciye anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen veriler ve gruplar arası farklılıklar ki-kare testi ve Ortalama ± Standart sapma kullanılarak istatistiksel olarak değerlendirildi. Çalışma sonuçlarında; Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin çevre sağlığı tanım ve konularının çoğuna hakim oldukları ve afetlerde çevre sağlığı konusunda genel ön bilgiye sahip oldukları görülmüştür. Ankete verilen cevapların doğruluğu genel olarak; yaş açısından istatistiksel fark bulunmazken, cinsiyet ve sınıf gruplarında (p>0.05), bölümler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark gözlendi (p<0.05). Bunun nedeni olarak; Bunun öğrencilerin eğitim ve öğretimleri sırasında aldıkları derslerin içeriklerindeki farklılıklardan kaynaklanabileceği düşünülmektedir.
Sonuç olarak, çevre sağlığı ve afet durumlarında çevre sağlığı konularının önemi konusunda tüm branşlarda öğrencilere yönelik eğitim faaliyetlerinin arttırılmasının afetlerin olumsuz etkilerinin ve çevre sağlığı sorunlarının azaltılmasına yardımcı olabileceğine inanıyoruz.