Son günlerde sahte haberler hakkında çok şey duyuyoruz ancak halen gerek yetişkinler gerekse co- cuklar bu konuda yeterince bilgili değil. Medya okuryazarlığı eksikliği açıkça gözlemlenebiliyor. Stanford Eğitim Enstitüsünde yapılan bir arkotih sonuçlarına göre ortaokul ve lise öğrencilerinin %80'inden fazlası reklamları ve gerçek haber hikâyelerini ayırt edememişler. Bir başka çalışma ise yetişkinlerin yaklaşık dörtte birinin sahte haberleri paylaştıklarını göstermiş. Bu bireylerin çoğu, paylaştıklarının sahte oldu- ğunu bilmediğini beyan etmiş. Biz yetişkinler ve eğitimciler dahi henüz bunları ayırt edemezken çocuk- ların inanmaları çok normal. Bu sebeple öncelikle medyada sik başvurulan yalan şekillerini çocukların yaşına uygun bir dille öğretmek gerekiyor. Dakovicicure point 98 Terms Ebeveynler ve eğitimciler olarak çocuklara eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri için yardımcı olmak bizim görevimiz. Böylelikle çocuklar bilgileri etkili bir şekilde analiz edebilir ve kendi sonuçlarına varabilirler. Onlara ne düşünmeleri gerektiğini söylemek yerine, doğru bilgi temelinde kendileri için nasıl düşünmeleri gerektiğini öğretmeliyiz. Bunun için birkaç sahte haberi öğrenciler ile birlikte analiz etmek iyi bir fikir olabilir. Bu sorumluluğun aileler için de geçerli olduğunu hatırlatmakta fayda var. 483 Bu metnin yazarı aşağıdakilerin hangisin- 6. \Bu metnin dil ve anlatımıyla ilgili, is den söz etmektedir? 1. Öyküleyici bir metindir.bg na gori slyles are 1. Wie ans A) Ebeveynlerin çocuk yetiştirme konusun- II. Karşılaştırmaya yer verilmiştir. daki bilgisizliklerinden II. Öznel cümleler vardır. sol:B) Ortaokul ve lise öğrencilerinin teknoloji ile si IV. Öneri bildiren cümleden yararlanılmıştır. Bbci ilişkisinden monio al tahreibungen war yargılarından hangisi yanlıştır? C) Medya araçlarında yaygınlaşan uydurma A) I. B) II. C) III. D) IV. haberlerin kimse tarafından eleştirilip sor- SERMORE gulanmamasından D) Sahte haberlere maruz kalan çocukların yaşadığı sorunların incelenmesinden Pi