Açıklama:
ET
Toplumların ortaya çıkışından günümüze dek yaşanan değişim ve dönüşümler neticesi insanlık
farklı toplumsal yapıları tecrübe etmiştir. İlkel toplum, tarım toplumu, sanayi toplumu ve en so-
nunda da günümüzde yaşanan bilgi toplumu şeklinde tarihsel silsile içerisinde sıralayabileceğimiz
bu toplumsal yapılar kendilerini diğer toplumsal yapılardan farklı kılan özgün niteliklere sahiptir.
Bu anlamda çalışmada özellikle üzerinde durulan bilgi toplumunu diğer toplumsal yapılardan
farklı kılan, ona özelliğini veren, bu toplum yapısında bilginin egemen olmasıdır. Bilgi toplumun-
da, gerçekleştirilecek her türlü faaliyette bilgi başat bir konumda yer almakta bu durum da bilgi-
nin elde edilmesi ve yayılması sürecini ve bunu gerçekleştirebilmek için iletişimi çok önemli bir
yere konumlandırmaktadır. Bilginin kitlesel dağılımını sağlayabilmek için ise kitle iletişim araçla-
rı ve internet diğer iletişim araç ve yöntemlerine göre daha ön plana çıkmaktadır. Gerek kitle
iletişim araçları ve gerekse internet, bilginin çok kısa bir zaman dilimi içerisinde, çok az maliyetle
ve fazla çaba gerektirmeksizin, farklı yerlerde bulunan, çok farklı niteliklere sahip büyük kitlelere
ulaşmasını sağlamakta, tekyönlülük ve denetim eksikliği gibi dezavantajlarına rağmen sahip ol-
dukları bu üstünlükler nedeniyle de bilgi toplumunun vazgeçilmezleri arasında yer almaktadır.
Anahtar sözcükler: Bilgi Toplumu, iletişim, kitle iletişim araçları, internet.