Cevap:
Öğrencileri okuma sürecinde etkin kılmak amacıyla yapılır. Metindeki duygu, düşünce ve olaylarla ilgili merak uyandırılmaya çalışılır.
Çeşitli şekillerde yapılabilir. Okuma esnasında kesintiler yapılarak “Bundan sonra ne olabilir?” şeklinde tahminde bulunmaları istenir.
Diğer bir yöntemde metnin bir kısmı sesli okunur. Merak uyandıran sorular tahtaya yazılır. Öğrencilerin verdikleri cevaplar not edilir. Metnin devamı okunur ve sorular üzeri teker teker çizilerek öğrencilerin tahminleriyle karşılaştırılır.
Metnin bir kısmı okunur. Metnin devamında gelişebilecek olayları sütunlara yazmaları istenir. Metnin kalan bölümü okunur. Nasıl sonuçlandığı ayrı bölüme yazılır. Bunlar karşılaştırılır.
Açıklama:
işine yarar umarım