Konu:
PsikolojiYazar:
yeseniacardenasOluşturulma Zamanı:
2 yıl önceCevap:
Aynı yıllarda doğup, aynı çağın koşullarında, benzer toplumsal olayları, sıkıntıları,
yükümlülükleri yaşamış kişiler topluluğunu tanımlamak için kuşak kavramı
kullanılmaktadır. Kuşak oluşumu genellikle yaş ve sosyolojik olgulara göre
sınıflandırılmaktadır. Bu sınıflandırma geçmişte sosyologların kuşakları sınıflandırırken
nitelikli çalışmalar yapmalarında yardımcı olmuştur. Ancak günümüzde teknoloji,
farklılaşan toplumsal değerler, değişen kariyer algıları, eğitim, çalışma koşulları gibi
etkenler sınıflandırmanın farklı boyutlara göre değerlendirilmesinin gerekliliğini de
ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sınıflandırılan bu kuşakları pedagojik açıdan
incelemektir. Özellikle dijital çağın öğreneni olarak da adlandırabileceğimiz Z Kuşağı
öğreneninin davranışlarına dair çeşitli genellemeler ortaya çıkarmaktır. Bu araştırmada
nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.
Ortaya çıkan bulgular ışığında dijital çağın öğreneninin özellikleri genel olarak
belirlenmeye çalışılmış, ayrıca Sosyal Bilgiler eğitimi bağlamında da değerlendirilmiştir.
Edinilen bulgular arasında dijital çağın öğrencilerinin teknolojiyi kişisel yaşam
alanlarında aktif kullanmalarının yanı sıra, araştırma, öğrenme, bilgi edinme, yaratıcılık,
yenilik, kariyer ve teknoloji becerilerini geliştirmek amacıyla kullandıkları da
görülmektedir. Teknoloji ile günlük yaşamında iç içe olma, teknolojiyi etkin kullanma,
sosyal medyada aktif olarak var olma, kısaca; teknoloji konusunda oldukça fazla bilgi ve
beceriye sahip bireyler olmaları bu öğrencilerin en belirgin özellikleridir. Öğrenciler
teknolojiyi bir sosyalleşme aracı olarak kullandıkları gibi öğrenme etkinliklerinde de
kullanmaktadır. Çalışmada elde edilen diğer sonuç ise Sosyal Bilgiler öğrenme
alanlarının, beceri ve değerlerinin dijital çağın öğrenci özelliklerini destekleyecek
içeriklere sahip olmasıdır. Öğrencilerin yaratıcılıklarını destekleyecek uygulamalara
yönlendirilmeleri, eğitim ortamlarında kullanılmak üzere içerik açısından zengin dijital
eğitim materyalleri hazırlanması getirilen öneriler arasındadır
Açıklama:
Yazar:
anselmotssf
Bir cevabı oylayın:
2