Soru: Bulut ailesinin 3 çocuğu vardır. En büyük çocuk Sencer lise 2. sınıf öğrencisi, ikinci çocuk Zeynep ilkokul 1. sınıf öğrencisi, Elif ise 3,5 yaşındadır. Anneleri öğretmendir ve çocuklarının zihinsel gelişimiyle yakından ilgilenmektedir. Onların yaşlarına uygun aktiviteleri planlayıp uygulamaktadır. Örneğin, Elif’in birçok legosu, oyun hamurları, resimli hikâye kitapları vardır. Ayrıca canlandırma oynaması için şapkalar, kuklalar, küçük bebekler ve hayvanlar, farklı rollerde giyebileceği farklı kıyafetlerin bulunduğu bir oyun sandığı bile vardır. Elif, oyun oynarken annesinin verdiği eşarpları etek gibi kullanıyor, şapkasını takıyor hatta annesinin terliklerini bile giyerek "annecilik" oynar. Zaman zaman bebeğinin karnının acıktığını düşünüp onu oyuncak yemek takımındaki tabak ve kaşıkları kullanarak doyuruyordu. Zeynep annesinin okuluna gitmektedir, öğretmeni de annesi gibi çocukların zihinsel gelişimlerine uygun olarak sınıfını düzenlemiştir ve onların ilgi duyabilecekleri akademik ve sosyal etkinlikler gerçekleştirmektedir. Bu etkinliklerin çoğu somut objelerle gerçekleştirilmektedir. Örneğin, sayı saymayı çubuklarla, fasulyelerle ve diğer somut objelerle öğretmektedir. Soru sorarken de somut objelerden faydalanmaktadır. Örneğin, bire bir karşılık kavramını öğretirken "Torbanızdan beş tane çubuk çıkarın, karşılarına da birer tane mavi fasulye koyun. Şimdi kaç fasulye dizmiş oldunuz, sayın." sorusunu sormuştur. Zeynep’in öğretmeni hayvanlar konusunu işlerken hayvanları karada, havada ve suda yaşayanlar olarak ayırmıştır. Derste öğretmen hayvan resimlerini göstermekte ve çocuklar o resimleri yaşadıkları yere göre ayırmaktadırlar. Ne olduklarını söyledikten sonra bu sınıflandırmayı gerçekleştirmektedirler. Öğretmen ördek resmini gösterince Zeynep’in sıra arkadaşı Meral, "Aa bu bir tavuk." demiştir. Bunun üzerine öğretmen "Dikkat et, tavuklara benziyor mu? Gagası ve ayakları farklı mı?" diye sorunca Zeynep, "Ben biliyorum, bu bir ördek." demiştir. Daha sonra Meral, "Evet, gagası daha uzun, ayakları ve boynu farklı, hayvanat bahçesinde de görmüştük, şimdi hatırladım, bu ördek olmalı." demiştir. O gün Zeynep eve gittiğinde annesi ile abisi mutfaktadır. Abisi Sencerle okulda olan bir olayı konuşmaktadırlar. Sencer, "Bugün okulun bahçesinde boş dersimizde futbol oynuyorduk. Müdür yardımcısı yanımıza gelip hiçbir şey söylemeden topumuzu aldı ve elindeki bıçakla kesti. Arkadaşımın topuydu ve pahalı bir toptu, hepimiz kendimizi çok kötü hissettik. Bu çok büyük bir haksızlık değil mi anne? Bizimle konuşmadı bile, kendimizi aşağılanmış hissettik." der. Annesi, "Bugün hayal kırıklığı yaşamışsın ve üzülmüşsün. Haksızlığa uğradığın için kendini kötü hissediyorsun." diye cevap verir. Sorular 1. Annenin çocukları için evde hazırlamış olduğu ortamı Piaget’in zihinsel gelişim kuramına göre değerlendirin. 2. Elif canlandırma ya da evcilik oynarken hangi zihinsel becerileri sergilemektedir? Bunu Piaget'in kuramında düşüncenin gelişimi açısından yorumlayın. 3. Çocuklarda korunumun kazanılması hangi akademik becerilerle ilişkilidir, hangilerini destekler? 4. Zeynep'in öğretmeni sayı kavramını öğretirken nelere dikkat etmektedir? Siz de farklı bir kavramı nasıl öğreteceğinizi planlayın. 5. Hayvanlar konusu işlenirken öğrencilerin tepkilerinden hangileri özümsemeye ve hangileri uyum sağlamaya örnek gösterilebilir? Bunun cevabını verirken şema kavramını da tartışın. 6. Sencer’le annesinin yaptığı konuşma Piaget’in hangi zihinsel gelişim dönemini yansıtmaktadır? Nedenleriyle ele alın.

Cevaplar 1

Cevap:

Cevap:

abi bunu yazana helal béèêëēəĕěęė

Cevabı biliyor musunuz? Buraya ekleyin!

Cevabı bulamıyor musunuz?

Google ile giriş yap

veya

Şifrenizi mi unuttunuz?

Hesabım yok ve şunu yapmak istiyorum: Kayıt ol

Bir dil veya bölge seçin
How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years