Cevap:
Merhabalar..
İletişim sürecini etkileyen bir takım unsurlar vardır. Bu unsurlar kişilerin kurum ve çalışanlar ile ilgili sorunlar yaşamasına sebep olabilmektedir. Etkin iletişim; bir mesajın açıkça iletilmesi, alıcının da onu etkin dinlemesi ve algılamasıyla gerçekleşir.
Etkin iletişimin önemli engellerinden biri ön yargıyla yaklaşmaktır.
İnsanlar arasında etkin iletişimin önemli engellerinden biri, mesajı tam anlamadan mesaja ön yargıyla yaklaşmaktır. Bunun sonucu; çatışma, zıtlaşma, anlaşmazlık ortaya çıkar.
Gönderilen mesajı sürekli olarak reddetmek ve ona olumsuz geri bildirimde bulunmak da bir iletişim engelidir. Kişiler arasındaki iletişimi engelleyen ve iş yerinde de insanların uyum içinde çalışmasını bozan bazı engeller şunlardır:
Sözcüklere Boğulma
Kaynak; hedefle paylaşmak istediği düşünce, bilgi, haber, duygu ya da tutumu hedefin anlayacağı bir biçimde iletmezse bu bir kişisel iletişim engeli oluşturur. Kişi anlayamayacağı bir mesajla karşılaşacağı için de mesajları anlamaz.
Anlatılanların Karıştırılması
Kaynak, sözlü anlatım sırasında yalnızca sözlü ya da yazılı sözcükleri kullanırsa hedef anlamını bilmediği sözcükleri, önceden bildiği ya da onlara benzeyen sözcüklerle karıştırabilir.
Mesajı Algılayamama
Kaynak, sözlü anlatım sırasında hedefin algı hızını hesaba katmadan ve anlayıp anlamadığını gözlemeden mesajlarını peş peşe iletirse hedef daha ilk cümlenin anlamını kavrayamadan diğer cümlelerle karşı karşıya kalır. Bu durumda bir iki cümleden sonra anlatılmak isteneni anlayamaz ve iletişim engellenir.
Yazar:
ashes09eo
Bir cevabı oylayın:
17