Açıklama:
Resimde Üslup Nedir ?
Resimde stilizasyon ile matematik kavrayış arasında sıkı bağlar vardır. Geometrik bir düzen meydana getirme kaygısı, doğadan bir uzaklaşmadır.
Ama geometrik hareket ve ritim, sanatçının istediği etkiyi yaratabilir. Doğacı sanat üsluplarında bile daima gizlenmiş bir geometrik düzen örgüsü sezilir. Bu mimari kuruluştan kazanılmış bir yetenek gibidir.
Resim düzenlerinde genellikle yatık ve dik çizgilerin meydana getirdiği yüzey şemaları geçerlidir. Ama eğri ve çapraz (diyagonal) yönler de belli eğilim ve ifade yöntemlerini işaret ederler.
Resmin etkinlik ölçüsü her zaman akılla değil bazen de bir sezişle kavranabilen değerlerindedir. Her insanın resme karşı bir duyarlığı olduğu besbellidir. Ancak resim sorunları ve resmin kavranması konusunda bilinçlenme, belli bir eğitime gereksinme gösterir.
Resimde doğacılık kavramının karşısına stil (üslup) kavramı konulmuştur. Bu kavram, insandaki soyutlama yeteneğini daha derinden çözümlemek amacına yönelir. Soyutlayıcı eğilimin önemli niteliği uzay izlenimlerini ortadan kaldırma isteğidir.
Yazar:
calliept5u
Bir cevabı oylayın:
2Cevap:
• Bir devrin ya da bir sanatçının kişiliği yani teknik, renk, kompozisyon, biçim ve anlatım bakımından özellikleri.
• Bir toplumun ve çağın tüm sanat yapıtlarında ortak olan biçimlendirme, tasarım ve ilke anlayışları bütünü. Bir sanatçının kendine özgü biçimlendirme ve tasarım anlayışı. Bireysel nitelikteki sanat ürünü yaratma tutumu.
• Bir sanatçıya, bir çağa veya bir ülkeye özgü teknik, renk, biçimlendirme ve söyleyiş özelliği, biçem, stil.
• Üslup, sadece resim sanatı için değil tüm sanat dalları için geçerlidir. Her ressamın kendisine özgü imzası gibidir. Ortaya konulan eserin bir sanatçıya, bir guruba, bir ekole, bir akıma, bir döneme ya da bir yöreye ait özellikler taşımasıdır. Bu özellikler renk, biçim olabileceği gibi, sanatçının renk anlayışı, fırça kullanışı ve çizgi coşkusu, estetiği ve dinamizmi ile de ilgili olabilir.
Ludwig Richter (Ludvig Rihter) anılarında, gençlik döneminde Tivoli’de üç arkadaşı ile birlikte manzaradan bir detayın resmini yapmaya nasıl giriştiklerini anlatır.
Gerek kendisi gerekse arkadaşları, bunu yaparken doğadan kıl payı sapmamaya kararlıdırlar.
Aynı örnekten yola çıkmalarına ve hepsi iyi bir yeteneğin rehberliğinde gördüklerine bağlı kalmalarına rağmen sonunda ortaya yine de birbirinden tümüyle ayrı dört resim çıkar. Bu resimler, dört ressamın kişilikleri kadar farklıdır.
Richter; bu durumdan nesnel görme eylemi diye bir şeyin bulunmadığı, biçimin ve rengin ressamların yaradılışlarına göre hep farklı kavranacağı sonucunu çıkarır.
Sanat tarihi açısından bu durumun şaşırtıcı bir yanı yoktur. Çok uzun zamandır her ressam kendine özgü resimler yapmaktadır.
Zevkler aynı yönde olmasına rağmen, çizgi bir resimde daha köşeli bir başka resimde daha yuvarlak karakterde olacaktır.❤️❤️
Yazar:
athenapxv1
Bir cevabı oylayın:
9