18. 8 eşittir 144 +12= 156+100 Kurban, Kur'an-1 Kerim, Sünnet ve icmâ ile sabit bir ibadettir. Kurbanin megru bir ibadet olduguna dairKur'an-I Kerim'de deliller mevcuttur. Hz. ibrahim'in oglu Hz. ismail'in yerine bir kurbanin, Allah tarafindankendilerine fidye (kurban) olarak verildigi agikça bildirilmektedir (Sâffât, 37/107).Kurbanin mesruiyetine isaret eden baska âyetler de vardir:"Kendilerine rizik olarak verdigi kurbanlikhayvanlar üzerine belirli günlerde Allah'in adini ansinlar. Artik onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin."(Hac, 22/28), "Her ümmet gin, Allah' in kendilerine rizik olarak verdigi hayvanlar üzerine ismini ansinlar diyekurban kesmeyi megru kildik." (Hac, 22/34), "Kurbanlik büyükbas hayvanlar da sizin icin Allah'in dinininnisanelerinden kildik. Sizin icin onlarda hayir vardir. Onlar saf saf siralanmis dururken kurban edeceginizdeüzerlerine Allah"in adini anin. Yanlar üzerlerine düsüp canlari gikinca onlardan yiyin, istemeyen fakire deistemek zorunda kalan fakire de yedirin. Sükredesiniz die onlar böylece sizin hizmetinize verdik. Onlarinetleri ve kanlari asla Allah'a ulasmaz. Allah'a ulasacak olan ancak, sizin 'nun icin yaptiginiz, gösteristen uzakamel ve ibadettir." (Hac, 22/36-37)Bu âyetlerde zikredilen hayvan kesiminin, et ihtiyaci temini icin olmadigi, bunlarin ibadet amaçli bireruygulama olduklar gayet açiktir. Et ve kanlarn Allah'a ulasamayacaginin, asil olanin ihlâs ve takva oldugununbizzat âyetin metninde yer almasi bunu açikça ortaya koymaktadir.Hz. Peygamber (s.a.s.) de, kurban bir ibadet olarak kabul etmis ve bizzat kendisi de kurban kesmistir. Hz.Peygamberin (s.a.s.), mesru kilinmasindan itibaren vefat edinceye kadar her yil kurban kestigi bilinmektedir(Tirmizì, Edâhì, 11; bkz. Buhârì, Hac, 117, 119; Müslim, Edâhì, 17).Sahih hadis kaynaklarinda yer alan rivayetlerde, Hz. Peygamber (s.a.s.), kurban bayraminda Allah katinda ensevimli ibadetin kurban kesmek oldugunu, kurbann kesilir kesilmez Allah katinda makbul olacagini ve kurbanedilen hayvanin boynuzu, tirnagi da dâhil olmak üzere her seyinin kisinin hayir hanesine yazilacagini ifadeedip; bu ibadetin Allah rizasi icin yapilmasini tavsiye etmistir (Tirmizì, Edâhì, 1; ibn Mâce, Edâhì, 3).Ayrica hicretin ikinci yilindan itibaren bugüne kadar müslümanlarn kurban kesmeleri, bu konuda görüs birligioldugunu da göstermektedir (Ibn Kudâme, el-Mugnì, XIlI, 360)