Cevap:
Açıklama:
1. Afiş Tasarımı Yaparken Amacınız Belirli Olsun
Afiş Tasarımı İpuçları
Afiş tasarımı yaptırmadan önce amacınızı net bir şekilde belirlerseniz tasarımı geliştirmeniz daha kolay olacaktır. Çünkü amacınız belli olduğu için istediklerinizde net olacaktır. Reklamdaki amacınızın marka tanıtımı mı, müşteri çekmek mi yoksa kampanya tanıtmak mı olduğuna karar vererek öne çıkarmak istediğiniz noktaya odaklanın.
2. Tasarımlarınızı Sadeleştirerek Geliştirmeyi İhmal Etmeyin
Afiş Tasarımı İpuçları
Günümüzde çoğu tasarım artık daha sade ve daha minimal olmaya başladı. Özellikle reklam görsellerinde müşteri tarafında kafa karışıklığına yol açmamak için daha sade tasarımlar kullanılıyor. Afiş tasarımı için daha basit ve göze temiz görünen tasarımlar kullanabilirsiniz. Yukarıdaki örnekte birçok yanlışın olduğu bir afiş görüyoruz. Burada olduğu gibi hem renklerin, hem görsellerin hem de yazıların karmaşık durduğu bir afiş kullanırsanız, müşteri üzerinde iyi bir etki yakalayamazsınız. Ayrıca insanlar üzerinde dikkat dağıtıcı bir etki yaratacaktır. Vermek istediğiniz asıl mesajın kalabalık içinde kaybolmasını istemiyorsanız tasarımı sade tutmanızda fayda var. Afiş tasarımını geliştirmek için kullanılan metin miktarı sınırlandırılabilir ve boş alan kullanımı düzeltilerek tasarım geliştirilebilir.
3. Renk Kullanımını Göz Ardı Etmeyin
Afiş Tasarımı İpuçları
Yapılan araştırmalara göre renklerin insan psikolojisi üzerinde çok etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Hatta büyük markalar da logolarını bu renklere göre tasarlamaktadır. Çoğu zaman pazarlama çalışmalarında da renklerin etkisi göz önüne alınarak tasarım çalışmaları yapılmaktadır. Farklı renk kullanımı, afiş reklamlarınızda müşteri kitlesine farklı duygular hissettirir. Bu nedenle, markanızı temsil eden bir renk seçmeniz önemlidir. Aynı zamanda ‘markanın kimliği’ ve ‘ne hizmet verildiği’ bilgilerinin müşterilere yansıtıldığından emin olmalısınız. Afişinizde kullanılan renkler ile markanızın asıl temsil ettiği şeyler birbirine uyuşuyor mu? Buna dikkat etmeniz ve küçük bir çalışma sonrasında kullanacağınız renge karar vermeniz önemlidir. Örneğin, mavi renk güven duygusunu, yeşil renk barışı ve sarı renk pozitiflik duygusunu yansıtır. Bu konuyla ilgili detaylı bilgi için şu yazımıza göz atabilirsiniz.
4. Yazılarınız Okunabilir Olsun
Afiş Tasarımı İpuçları
Afiş tasarımı üzerinde kullandığınız ve müşterilerin okumasını istediğiniz yazıların boyutlarına ve uzunluklarına dikkat etmeniz çok önemli. Küçük boyutta kullanılan yazılar müşterilerin dikkatini çekmeyecektir ve genellikle okunmayacaktır. Bu yüzden metinlerin gözden kaçmayacak şekilde olmasına dikkat etmelisiniz. Aynı zamanda yazıların çok büyük olup da ilk bakışta görselin veya başlığın önüne geçmesi de sık yapılan bir hatadır. Öncelikle neyi vurgulamak istiyorsanız onu öne çıkartmalısınız. Ayrıca yazı uzunlukları da önemli diğer bir detaydır. Çok uzun olan yazılar genellikle müşteriler tarafından okunmamakta ve afişin değeri kaybolmaktadır. Bu nedenle uzun yazılar yerine daha özet ve net olan metinler tercih edilmeli. Başlık ve alt yazı metinlerini farklı boyutlarda yapmanızda ve her biri 4 satır veya daha az olacak şekilde ayarlamanızda fayda var.
5. Tasarımın Marka Duruşu ile Uyumlu Olmasına Dikkat Edin
Afiş Tasarımı İpuçları
Afiş tasarımı ile marka duruşunuzun uyumlu olmasına dikkat edin. Yansıtılan reklamda marka kimliğinin doğru olarak algılanması müşteri bakış açısı için önemli bir detaydır. Marka kimliği ile uyuşmayan bir reklam kampanyası güvensizlik yaratabilir ve markanıza zarar verebilir.
6. Görsel Boyutlarını Doğru Kullanmaya Özen Gösterin
Afiş Tasarımı İpuçları
Afiş tasarımında kullandığınız görsel boyutlarının doğru olmasına özen göstermelisiniz. Çok büyük olan ve afişin tamamını kaplayan görseller istenilen mesajı müşteriye iletmeyebilir. Büyük görsel kullanımından kaynaklı metinlere ve bırakılması gereken boşluklara yeterli yer kalmaz ve görünümde karışıklığa yok açar. Görsellerin ve metinlerin belli bir dengede kullanılması önemlidir. Metin veya görsel birbirinin önüne geçmemelidir. Ayrıca bırakılması gereken boşluklara da yer verilmelidir. Aksi durumda göz yorucu bir tasarım oluşur.
7. Hedef Kitlenize Odaklanın
Afiş Tasarımı İpuçları
Reklam veya kampanya çalışmanızda hedeflemek istediğiniz kişileri net olarak belirleyin ve hedef kitlenize göre afişinizi hazırlayın. Örnek genç yaş grubu için hazırladığınız afiş daha eğlenceli, orta yaş grubu için daha net ve sade bir tasarım olabilir ya da sektörel olarak da tasarımları değiştirebilirsiniz. Mesela konut sektörü için daha sade ve huzuru yansıtan bir tasarım gerekirken, eğlence sektörü için hareketli ve dikkat çekici tasarımlar gereklidir. Hedef kitlenize odaklanmanın avantajı müşterilerinize yanlış mesaj vermeyip, istediğiniz kesimi çekecek olmanızdır. Bu detaylara dikkat ederek yanlış şekilde bir tasarım hazırlamaktan kaçınmış olursunuz.
8. Tasarımda Hiyerarşik Yapıyı Koruyun
Afiş Tasarımı İpuçları
Afiş tasarımınızı her ne kadar bir kampanya veya bir bilgi paylaşmak amacıyla da yapmış olsanız önemli olan şey markayı ön plana çıkartmak ve marka bilinirliğini artırmak olmalıdır. Bunun için de afiş içindeki hiyerarşik düzene dikkat etmeniz gerekmektedir. Bu düzenin üç ana unsuru vardır. Bunları; marka logosu, sunulan teklif ve yapılan çağrı olarak isimlendirebiliriz. Marka logonuz afiş üzerinde mutlaka yer almalıdır. Görsel olarak yeterince dikkat çekici olmasına dikkat etmelisiniz fakat diğer odakların da önüne geçecek kadar büyük durmamalı. İkinci sıradaki sunulan teklif ise, vermek istediğiniz mesajı içeren bölümdür. Eğer bir kampanya sunuyorsanız veya markanızla yeni bir ürün tanıtımı yapıyorsanız bunlar bu bölümde olmalı. Markanızın sağladığı hizmetin/ürünün sergilendiği ve cazip ürünler, özel teklifler ve fiyatlar ile dikkat çeken afiş üzerinde dominant bir alan olmalıdır. Son olarak ise yapılan çağrı bölümü var. Bu bölüm, müşteriyi çağırdığınız veya bir kampanya için son günü belirttiğiniz alandır diyebiliriz. Burada belirttiğiniz tarih veya mesaj teklif bölümünün önüne geçmemeli, yani müşterinin gözüne ilk çarpan bir yer olmamalıdır.
Yukarıdaki maddelerde afiş tasarımı yaptırırken dikkat etmeniz gereken detayları paylaştık. Özellikle dikkat çeken ve müşterinin hafızasında yer edebilecek bir afiş için bu detaylara önem vermeniz ve ipuçlarını uygulamanız faydalı olacaktır. Afiş bastırmanın amacı kampanya bilgilendirmesi olsa da bunu yaparken aynı zamanda da marka reklamına destek sağlanır. Bu yüzden afiş tasarımını doğru bir şekilde yaptırmanın ileriye yönelik getirileri olumlu olacaktır. Marka bilinirliğini ve güvenilirliğini artırmak, profesyonel görünen bir markadan geçer. Bunu sağlamanın yolu da yaptığınız reklamlarda daha profesyonel görünmekten geçmektedir. Markanız için yaptırdığınız afiş tasarımında da bu detaylara dikkat ederek daha profesyonel görünebilirsiniz.