YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU (1889-1974)Edebiyatın her alanında eser vermiştir. Fecr-i Ati'nin dağılmasından sonra Milli Edebiyat içinde yer almıştır.Çoğunlukla içinde yaşadığı toplumun dertlerini eserlerinde işlemiştir.Anadolucu, Atatürkçü bir çizgide kalmıştır.Esas ününü romancılık alanında bulmuştur.Kuvvetli bir gözlem gücü vardır.Realist bir çizgide yaşamıştır.Eserlerinde aydın-halk çatışmasını yansıtmıştır.Eserleri: Roman: Kiralık Konak, Ankara, Nur Baba, Hüküm Gecesi,Sodom ve Gomore, Yaban, Bir Sürgün, PanoramaHikâye: Milli Savaş Hikâyeleri, RahmetDiğer: Erenlerin Bağından, Zoraki Diplomat, Vatan Yolundan, Anamım KitabıHALİDE ADİP ADIVAR (1884-1964)Edebiyatçılığının yanında bir asker gibi cephe gerisinde mücadele vermiştir.Romanlarında aşk, kadının psikolojisini, doğu-batı çatışmasını, eski-yeni kavgasını işlemiştir.Romanlarında kuvvetli bir gözlem vardır.Kurtuluş Savaşı eserlerinde çokça yer edinmiştir.Edebiyatın hemen her alanında eser vermiştir.Dili çok başarılı değildir.Eserleri: Ateşten Gömlek, Vurun Kahpeye, Türkün Ateşle İmtihanı, Sinekli Bakkal, Mor Salkımlı Ev, Dağa Çıkan Kurt, Tatarcık, Zeyno'nun Oğlu.REŞAT NURİ GÜNTEKİN (1889-1958)Anadolu'nun dertlerini, sıkıntılarını, inançlarını eserlerinde işlemiştir.Sade ve yapmacıksız bir dil kullanmıştır."Çalıkuşu" romanı en ünlü eseridir.(aslında bir tiyatro eseri olarak yazılmıştır)Müfettişlik yaptığı için Anadolu'yu gezmiş ve onların sıkıntılarını, sevinçlerini edebi eserlerinde sıkça kullanmıştır.Eserleri: Çalıkuşu, Damga, Dudaktan Kalbe, Acımak, Yeşil Gece, Yaprak Dökümü, Kızılcık Dalları, Gökyüzü, Eski Hastalık, Ateş Gecesi, Miskinler Tekkesi, Son Sığınak ...