Soru: Mecelle nin yenilikleri uzun

Cevaplar 1

Cevap:

Cevap:

Açıklama:

ATATÜRKÜN YAPTIĞI YENİLİKLER NELERDİR

Siyasal Alanda Atatürkün getirdiği yenilikler

- Halifeliğin kaldırılması – 3 Mart 1924 - Saltanatın kaldırılması – 1 Kasım 1922 - Cumhuriyetin ilanı – 29 Ekim 1923

Atatürkün Hukuk alanında getirdiği yenilikler

- Mecellenin kaldırılması – 1924 – 1937 - Türk Medeni Kanunu ve diğer kanunların çıkarılarak laik hukuk düzenine geçilmesi – 1924 – 1937

Ekonomi alanındaki Atatürk yenilikleri

- Çiftçinin özendirilmesi - Aşar vergisinin kaldırılması - Örnek çiftlikler inşa edilmesi - Sanayiyi Teşvik Kanununun çıkarılıp yeni sanayi kuruluşlarının kurulması - 1. ve 2. Kalkınma Planlarının (1933-1937) uygulamaya konulması,yurdun yeni yollarla donatılması

Atatürkün Yaptığı Toplumsal yenilikler

- Kadın erkek haklarının eşitlenmesi – 1926 – 1934 - Şapka ve kıyafet kanunu – 25 Kasım 1925 - Tekke,zaviye ve türbelerin kapatılması – 30 Kasım 1925 - Soyadı kanunu – 21 Haziran 1934 - Lakap ve unvanların kaldırılması – 26 Kasım 1934 - Uluslararası saat,takvim ve uzunluk ölçülerinin kabulü – 1925 -1931

Eğitim ve kültür alanındaki Atatürk yenilikleri

- Öğretimin Birleştirilmesi – 3 mart 1924 - Yeni Türk harflarinin kabulü – 1 Kasım 1928 - Türk Dil ve Tarih kurumlarının kurulması – 1931-1932 - Üniversite öğreniminin düzenlenmesi – 31 Mayıs

Eodev Kullanıcısı

mecelle osmanlı zamanı medeni kanun medeni kanunu şuan kulladığımız medeni kanın

ecelle, 1851 maddeden meydana gelmiş bir kanun olup,

İslam devletlerinde ve bu arada Osmanlı Devletinde uygulanmış, bugünkü manasıyla medeni hukukun ve hukuk usulünün birçok bölümünü ihtiva etmektedir. Osmanlı Devleti, kurulduğu tarihten itibaren İslam Hukuku esaslarına bağlı kalınarak idare olunmuştur. Gerek amme hukuku ve gerekse özel hukuk sahalarında, bunun dışına çıkılmamıştır. İslamiyetin bildirdiği ilahi kurallardan hiç ayrılınmamıştır. Osmanlı Devleti, asırlarca süren idari, askeri ve iktisadi üstünlüğünü, İslamiyete bağlı kalmasına ve tam tatbik etmesine borçludur. Bu kurallara bağlılıkta gevşeklik başgösterince, devletin yükselmesi durmuş, ilimde, fende, askerlikte daha evvel gösterilen başarılar, yok olmuş, bir duraklama ve gerileme devri başlamıştır. Devletin her bakımdan yara alması,

Tanzimathareketinden sonra daha çok olmuştur. İslam dinine yabancı kalan, Avrupa kültürü tesiri altında yetişen ve kurtuluşu batılılaşmakta görenler (Bkz.

Batılılaşma) başta M. Reşid Paşa olmak üzere, Fuad ve Âli Paşalar, Avrupai tarzda bir takım yenilik hareketlerine giriştiler. Bu yenilik fikrini, devletin idare edildiği kanunlarda da göstermeye kalkıştılar. Bunlardan bilhassa

Ali Paşa,

Fransa’da

Birinci Napolyonzamanında (1804) tedvin edilmiş olan Fransız Medeni Kanunu’nun tercüme edilerek, Osmanlı Devletinde de tatbik edilmesi fikrini ileri sürüyordu. Buna mukabil Ahmed Cevdet Paşa ve bazı ileri gelen ilim adamları İslam hukukunun zengin ve işlenmiş bir dalı olan Hanefi fıkhının kanunlaştırılması tezini müdafaa ediyorlardı. Bu ikinci fikir galip geldi ve tahakkuk ettirilmesi için, “Mecelle Cemiyeti” adıyla ilmi bir heyet toplandı. Başına Cevdet Paşa reis yapıldı. Memleketin en kıymetli İslam bilginlerinin (fakihlerin) iştirak ettiği bu cemiyet, Osmanlı Devletinin tanzimat devrinde en mühim içtimai, sosyal hadiselerinden birini teşkil eden ve Türk fikir hayatının ölmez ve muhteşem abidesi olan Mecelle-i Ahkam-ı Adliye’yi meydana koydu.

Cevabı biliyor musunuz? Buraya ekleyin!

Cevabı bulamıyor musunuz?

Google ile giriş yap

veya

Şifrenizi mi unuttunuz?

Hesabım yok ve şunu yapmak istiyorum: Kayıt ol

Bir dil veya bölge seçin
How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years