Cevap:
1;Göçebe yaşam tarzının sonuçlarından biri de sanat ve edebiyat alanındaki değişimdir. Yazılı edebiyatlar gelişmemekle birlikte sözlü edebiyat gelişmiştir. Göçebe yaşam nedeniyle devlet boylar federasyonu şeklinde örgütlenmek mecburiyetinde kalmıştır. Göçebeliğin etkisi inançlar üzerinde de kendini göstermiştir.
2;Türk-İslam sanatının temelleri Karahanlılar döneminde atılmıştır. Bu dönemin mimari eserleri diğer dönemlere örnek teşkil etmiştir
3;Bunlar; kervansaray, medrese, cami, külliye, kemer, imarethane, kümbet (iki katlı mezar) (ilk Karahanlılar), türbe (çadırın mimariye yansıması), kubbe, üst üste çift kubbe, Türk üçgeni tarzı kubbeye geçiş, silindirik ve yivli minareler, dikdörtgen ve beş köşeli mihraptır.
4;Yaygın olarak kullanılan eğitim kurumları mektep, medrese, tekke ve zaviyelerin dışında kütüphaneler, camiler, külliyeler olarak öne çıkmaktadır. Vakıf kursları da eğitim ve öğretimin en temel unsurlarından biri olarak kurumsal bir şekilde faaliyet göstermiştir.
5;Enderun: Osmanlılarda idari ve askeri kadronun yetiştirilmesi için kurulan saray eğitim kurumudur.
6;Medreselerin bozulma nedenlerinden başlıcalar şöyle sıralanabilir: Siyasetin bilim anlayışını baskı altında ve dar kalıplar içinde tutması. Her şeyin ve bilimin temelinde iman esaslarının görülmesi ve "bilimin imanın temelinde olduğunun" kabul edilmemesi. Böylece özgür düşüncenin ve arayışların hoş görülmemesi.
7;Cumhuriyet Dönemi Eğitim Alanında Yapılan Yenilikler
3 Mart 1924.
1 Kasım 1928. Tevhid-i Tedrisat Kanunu ilan edildi. Eğitim öğretim laikleştirildi. Bütün okullar Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlandı. Medrese ve okul ikiliğine son verildi.Okullarda kız-erkek ayrımı kaldırılmış, karma eğitime geçilmiştir.
8;Danişmend kime denir?
Osmanlılarda danişment, Tanzimat'tan önce kadı yardımcılarına ve kadıların yanında yetişmek üzere görevlendirilen kimselere verilen ad. Medrese öğrencisi. Sahn Medreselerinde oda sahibi olabilen öğrenci
Târihte, devrin mektep ve medreselerinde eğitim ve öğrenimini tamamlayıp, icâzet (diploma) aldıktan sonra, medreselerde ve câmilerde din ve fen ilimlerini ders vererek öğretenlere müderris adı verilmiş, makâmlarına da müderrislik denilmiştir.
Osmanlıda Icâzetnâme nedir?
Gerek Osmanlı ge- rekse diğer İslam ülkelerinde, medrese ve tekkelerde eğitim, öğretimini tamam- layanlara veya sanatını kavrayıp uygulama seviyesine gelenlere kendi üstatları- nın verdikleri yazılı belgeler de “icazetname” kapsamında değerlendirilmiştir.
sahn_ seman(iyye) "sekiz odalı-avlulu" anlamına gelen bir tamlama olup, fatih sultan mehmet tarafından fatih camii'nin hemen yanına yaptırılmış ve dahi devrinin en şahika eğitim yuvası saylanmış olan medreselerin toplu adıdır. olarak müderris, öğrencilerin en kıdemli ve çalışkan olanlarına ise danişment denir idi.
9;Osmanlı Döneminde Eğitim Kurumları
Osmanlı Döneminde Yaygın Eğitim Kurumları
Cami ve Medreseler.
Tekke ve Zaviyeler.
Kütüphaneler.
Sahaflar (Kitapçılar)
Loncalar.
Kıraathaneler.
10;İslam dini de, yerleşik hayatı gerekli kılıyordu. İşte bu sebeple, göçebe Türkmenlerin İslâmlaşma sürecini hızlandırmak, Anadolu'yu Türk yurdu haline getirmek, şehirlerde yaşayan Rum ve Ermeni tacirleriyle rekabet edebilmek amacıyla ve Hacı Bektaş-ı Veli'nin tavsiyesiyle Ahi teşkilâtı Anadolu'da kuruldu.
BUYUR BAKALIM UMARIM YARDIMCI OLMUŞUMDUR SON SORUYU TAM ANLAMADIĞIM İÇİN YAPAMADIM ONUN İÇİN KUSURA BAKMA
EN İYİ SEÇERSEN SEVİNİRİM❤️
BAŞARILAR DİLERİM....♥️