Soru: İslamiyet etkisinde gelişen Türk edebiyatını araştıran bir öğrenci, bulduğu verileri maddeler hâlinde yazmıştır. Bu maddeler şunlardır: I. Eserlerde Arapça ve Farsça kelimelere rastlanır. II. Hem aruz hem hece ölçüsü kullanılmıştır. III. Ürünler; şölen, yuğ, sığır adı verilen törenlerden doğmuştur. IV. Nazım birimi olarak hem beyit hem dörtlük kullanılmıştır. V. Didaktik tarzda eserlere de yer verilmiştir. Buna göre öğrenci, numaralanmış cümlelerin han- gisinde yanlış bir bilgi vermiştir? A) I B) II C) III D) IV E) Varkadaşlar açıklamaları cevapları kabul edecem en iyi secilmek istiyorsanız açıklamalar ı cevap yazın ​

Cevaplar 1

Cevap: ᎷᎬᏒᎻᎯᏰᎯ ⚘

⌦İslamiyet etkisinde gelişen Türk Edebiyatı :

  • İslamiyet öncesi edebiyatın etkisine rastlanır.
  • Eserlerin amacı Türkelere İslamiyet'in güzelliğini ve erdemliğini öğretmektir.
  • Hakim dil Türkçedir. Arapça ve Farsçanın etkisi gözükür.
  • Aruz ve ölçüsü kullanılmıştır.
  • Beyitle dörtlükler de kullanılmıştır.
  • İlahi aşk, tasavvuf, mesnevi, ahlak, dünya ve ahiret hayatı ele alınmıştır.
  • Eserler daha çok didiaktik bir özellik taşıyarak öğüt verici eserlerdir (Eserler : Kutadgu Bilig || Divânu Lügati't-Türk || Atabetü'l-Hakayık || Divan-ı Hikmet olmak üzere dört tanedir. )

Bu bilgilere dayanarak Cevabımız C) lll olacak şölen, yuğ, sığır törenlerinde İslamiyet öncesi eserler verilmiştir

❛[tex]\color{skyblue}\texttt{İyi Çalışmalar}[/tex]❜

Cevabı biliyor musunuz? Buraya ekleyin!

Cevabı bulamıyor musunuz?

Google ile giriş yap

veya

Şifrenizi mi unuttunuz?

Hesabım yok ve şunu yapmak istiyorum: Kayıt ol

Bir dil veya bölge seçin
How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years