Cevap:
Özel gereksinimli çocukların (otizm-down sendromu-zihinsel yetersizlik vb.) hem sosyalleşmeye hem de akademik konularda ilerlemeye ihtiyaçları vardır. İlkokula başlama zamanıyla özel gereksinimli çocukların bazıları ayrı okula gidiyor olsa da, çoğu kaynaştırma öğrencisi olarak eğitim almaya başlamaktadır. Kaynaştırma öğrencisi olarak okula başlamalarıyla nelere dikkat edilmesiyle, nelerin-nasıl yapılmasıyla ilgili bazı belirsizlikler de ortaya çıkmaktadır.
Kaynaştırma öğrencisi olan özel gereksinimli çocuklar bilişsel, davranışsal, duygusal ve sosyal yönlerden birbirilerinden farklılık göstermektedirler. Bazıları akademik olarak sınıf düzeyinde olmakla birlikte, bazılarının da sınıf müfredatını takip edemeyecek durumda olduğu bilinmektedir. Bu da her kaynaştırma öğrencisi için aynı öğretimlerin, aynı sınavların yapılamayacağını göstermektedir. Her kaynaştırma öğrencisi için bireysel değerlendirme yapılması, geliştirilmesi gereken akademik, sosyal, duygusal ve davranışsal becerilerinin belirlenmesi gerekmektedir. Sonra kaynaştırma öğrencisi için yapılan değerlendirmeler sonucunda bireyselleştirilmiş eğitim programının oluşturulması ve programda yer alan hedeflerin öğretilmesi sağlanmalıdır.