Soru: 50.
I. Çocuklarının ilim alması için çabalıyor. (amaç-sonuç)
II. Nezle olduğu için dışarı çıkamıyor. (sebep-sonuç)
III. Köye gelirsen bize de uğra. (sebep- sonuç)
IV. Kendimi geliştirmek için ilmi kitaplar okuyorum. (amaç-sonuç)
Numaralandırılmış cümlelerdeki anlam ilişkisi hangisinde ayraç içinde yanlış verilmiştir?
A) I
B) II
C) III
D) IV
Tepkime hızını izlemede kullanılan yöntemler arasında renk açılması ve basınç artışı var ve şunu belirteyim buradaki katsayılar mol şeklinde okunur 2 mol HCl tepkimeye girmiş ve 1 mol H2 1mol Cl2 oluşmuş totalde de 2 mol ürün oluşmuştur şeklinde yorum yaparız yani 2.öncül yanlış basınç değişmiyor 1.öncül evet sarı yeşil renkten renksize dönmüş çözelti rengi doğrudur renk açılması vardır 3.öncülde de harcanan Cl için yorum yapabiliriz 2 mol HCl harcanıyorsa 1 mol Cl2 oluşmuşsa 2mol Cl harcanmıştır diyebiliriz (2.1=2 mol atom Cl)
2. Aşağıda Erdem'in tamamladığı ödevi ile ilgili bazı bilgiler verilmiştir.
Erdem, Pazartesi günü Çarşamba gününe göre daha fazla ödev yapmıştır.
Salı günü ödevinin %40'ından daha azını yapmıştır.
Erdem ödevini 3 günde tamamlamıştır.
Erdem'in günlere göre ödevinin ne kadarını yaptığı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde
gösterilmiş olabilir?
Pazartesi
Sali
Çarşamba
0,4
7
20
%25
B
3
0,5
%35
20
C
%40
1
4
0,30
%25
25
0,35