"Gençler, cesaretimizi takviye ve idâme eden sizsiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye ve irfan ile insanlık meziyetlerinin, vatan muhabbetinin, fikir hürriyetinin en kıymetli timsâli olacaksınız."
2.(8x-16) ise, parantezdışındaki2sayısınıparanteziçinedağıtalım.
16x-32olur.
4NumaralıÖrnek;
2.[(x+7)+(3x-5)]
2.(x+7+3x-5)
2.(x+3x+7-5)
2.(4x+2)ise, parantez dışındaki 2 sayısını parantez içine dağıtalım.
8x+4olur.
AlanSorusuİçin:
DikdörtgeninAlanFormülü:KısaKenar×UzunKenar
3NumaralıÖrnek;
(2x-2).(6x-14)ise, ilkolarakbirinciparantezdeki2xsayısını,ikinciparantezdeki6xve-14sayılarıylaçarpıpyazalım.İkinciolarakbirinciparantezdeki-2sayısını,ikinci parantezdeki 6x ve -14 sayılarıyla çarpıp yazalımveişlemleriyapalım.
2x.6x+2x.(-14)-2.6x-2.(-14)
12x²-28x-12x+28
12x²-40x+28
4NumaralıÖrnek;
(x+7).(3x-5)ise, ilk olarak birinci parantezdeki x sayısını, ikinci parantezdeki 3x ve -5 sayılarıyla çarpıp yazalım. İkinci olarak birinci parantezdeki 7 sayısını, ikinci parantezdeki 3x ve -5sayılarıyla çarpıp yazalım ve işlemleri yapalım.
bir sınıfta öğrenciler sıralara 3 er 3er oturursa 4 sıra boş kalıyor 2 şer 2 şer otururlarsa 5 öğrenci ayakta kalıyor.buna göre sınıf mevcudunu bulunuz.KAĞITTA YAPARSANIZ SEVİNİRİM DOĞRU YAPANI EN İYİ SEÇECEĞIM.Acil hızlı olun lütfen şimdiden teşekkürler.