Selam!^^
Soru: 'Resmî yazı' yı açıklayabilir misiniz rica etsem?
Cevap:
Resmi yazışmalar; kişiden kişiye, kurumlar arasında, kişiden kuruma, kurumdan kişiye olmak üzere toplamda dört ana başlık şeklinde toplanmaktadır.
Resmi yazılar, kurumlar ve kişiler arasında bilgi aktarımının doğru ve net bir şekilde aktarılmasını sağlamaktadır. Bu nedenle yazışmalar resmi bir dille yapılmaktadır.
Resmî Yazının Türleri;
~Dilekçe
~Öz Geçmiş
~Rapor
~Tutanak (Zabıt)
~Tezkere
~Şartname
~Genelge
~Duyuru - İlan
~Karar
~Vekaletname
~Mazbata
~Form Yazıları
~Müzekkere
Yardımcı olabildiysem ne mutlu.
İyi dersler dilerim. :)
@aysesudenaztorun