Açıklama: Takısız isim tamlamasında tamlayanın hiçbir ek almayıp tamlayanın mutlaka tamlama eki alması gerekir bu genelde ı i u ü olur. Kapı kolu, pencere kenarı vs.
Anlama bakılırsa da altını niteleyen bir ön ad yanı sıfat var rengini belirtmiş bu yüzden sıfat tamlamasıdır. İkinci kelimede ek olmaması da bunu bize gösterir zaten.
2. Ömer amcanın çiftliğinde 95 tane ineği vardır. İnek- lerinin 18 eksiği kadar ördekleri vardır. Ördeklerin 63 fazlası kadar tavuklar, tavukların da 25 eksiği kadar koyunları vardır. Ömer amca, bu çiftliğe 32 tane de hindi alırsa, Ömer amcanın çiftliğinde toplam kaç tane hay- vanı vardır? A) 449 B) 451 C) 427 D) 459 acil lutfenn
Üzerinde 1500 W ve 220 V yazan bir ütü dört saat çalıştığında 24 TL lik elektrik enerjisi tüketiyor. Buna göre, elektrik enerjisinin kWh i kaç TL dir? A) 3 B) 4 C) 5 D)8
aşağıda belirtilmiştir. Şimdi bunları incele-
yelim.
Mühendislik hayal gücünü kullanmayı gerekti
1 AŞAMA
Öncelikle çevremizi dikkatle gözlemleyelim. Günlük hayatımızda karşılaştığımız
araç, nesne veya problemi geliştirmeye yönelik problem belirleyelim. Problemimize
konusunun eğitim ve öğretim yılının başından itibaren gördüğümüz derslerle ilgili o
masına özen gösterelim.
Örneğin: "Kaynakların tasarruflu kullanılması ve kışın yakit giderlerinin azaltılmas
için neler yapılabilir?" ya da "Dolap içinde aydınlatma nasıl yapılır?" gibi problemle
belirleyebiliriz. Bu süreçte; "Ne?, Nasıl?, Neden?, Kim?, Ne için?" gibi sorular problem
belirlemede bize yardımcı olur.
Belirlediğimiz problemle ilgili genel ağ, dergi, gazete, ansiklopedi gibi kaynaklarda
araştırma yapalım.
Problemi çözmek için ne kadar zaman, malzeme ve paramız olduğunu belirleyelim
ve bunu aşağıdaki kutucuklara not edelim. Böylece fen ve matematiği ilk olarak bu
aşamada birleştirmiş olalım.
Malzeme
Zaman(Gün)
Ayrılan Bütçe