Survival (Hayatta Kalma) Hayatta kalma modu, Minecraft'taki ana oyun modlarından biridir. Oyuncular gelişmek ve hayatta kalmak için kaynakları toplamalı, yapılar inşa etmeli, yaratıklarla savaşmalı, yemek yemeli ve dünyayı keşfetmelidir. Ayrıca oyuncu, isterse End'e gidip ejderhayı öldürüp oyunu bitirebilir. Hayatta kalmada genellikle amaç; keşfetmek, yapı yapmak ve eğlenmektir.[21] Eğer oyuncu yaratıcı modundaysa /gamemode 0 yazarak hayatta kalma moduna geçebilir. Fakat bu komut Java Edition'un 1.14 sürümünde değiştirilmiştir. Yani oyuncu 1.14 sürümünde ya da 1.14'ün bir üst sürümlerinde oynuyorsa, /gamemode 0 yerine /gamemode survival yazmalıdır.
Hardcore (Zorlayıcı) Normal hayatta kalma kuralları geçerlidir. Fakat bu modda oyuncular herhangi bir şekilde ölürse yeniden doğamaz, sadece öldükten sonra dünyayı "spectator" modunda izleyebilir veya dünyayı silebilir. Eğer oyuncular oyunu yerel ağda paylaşıp hileleri serbest yaparsa /gamemode survival komutu ile yeniden doğabilir. Dünyayı oluştururken oyuncular hileleri açamaz, bonus sandık alamaz ve zorluğu zordan çıkaramaz. Ve sadece Java Edition'da bulunur.
Creative (Yaratıcı) Oyuncular oyundaki her tür malzemeyi, bazılarını doğrudan yaratıcılık menüsünden, bazılarını ise komut(lar) kullanarak edinebilirler. Bu mod oyuncuların survivalda olduğunun aksine can veya açlık gibi sınırlar ve tecrübe seviyesi olmadan oyuncuların kendi tasarımlarını oluşturabilmesini sağlar. Yaratıcı modda oyuncular uçabilir ve Katman kayası dahil her tür bloğu anında kırabilir.
Adventure (Macera) 1.4.2-1.8 sürümleri arasında bu modda bloklar yalnızca doğru aletlerle kazılabilir. Daha eski ve daha yeni sürümlerde hiç kazılamaz. İnternette oyuncular birçok Macera Haritası bulabilir. Macera modunda da hayatta kalma modundaki gibi can ve açlık barları vardır. Oyuncular bir oyuna Macera modunda başlayamaz. /gamemode adventure komutları ile bu moda geçilir. Harita yaparken bu mod oyuncuların işine yarayabilir. Oyuncular bu modu dünyayı açarken seçemez. Oyuncular bu modda hiçbir şey kıramaz ama sandıklar, kızıl taş etkenleri ve eşya çerçeveleri ile etkileşim kurabilirler.
Spectator (İzleyici) 1.8 güncellemesi ile eklenen bir oyun modudur. Oyuncu dünya ile etkileşimde bulunamaz ve sürekli uçarak olayları izler. Oyuncunun varlığı doğma, yaratılma mekaniklerini etkileyecektir. Yaratıkların veya diğer oyuncuların üstüne tıklandığında onların dünyayı nasıl gördüğüne bakılabilir. /gamemode spectator komutu ile geçilir.Bedrock Editon'a 1.19 deneme sürümünde eklenecektir. Ve eğer envanter çubuğunuzdan izleme eşyası ile insanların yanına ışınlanabilir ve onların gözünden izleyebiliriz.Oyunun görüntü kalitesi aynı dönemde yapılmış diğer oyunlara göre çok düşüktür fakat, Kaynak Paketleri (Texture Pack) adı verilen dosyalar ile biraz daha iyi ve şekilli olabilir. Oyuncular 1.7 sürümü ile Doku Paketi karıştırabilir. Ayrıca 1.6 sürümünde gelen bir yenilik olan Kaynak Paketi ile görüntü ile birlikte ses de değiştirilebilir ve ileri ki sürümlerde oyun doku paketi tamamıyla değişip, iyileşme yaşamıştır.
1. Tek sözcükle anlatılabilecek bir nesne ya da kav- ramı birden çok sözcükle anlatmaya "dolaylama" denir. Buna göre, Bir köyde yıkık dökük bir ahırın kerpiç duva- rinda Grand Cafe'deki seyircilerin heyecanını paylaştım. II. Yoksa siz büyülü fenerin 1900'lerde mi keşfe- dildiğini sanıyorsunuz? III. Trendeki yolcular yavaş yavaş kaybolan istas- yona son bakışlarını yolluyorlar. IV. Uzun bir sakatlık döneminden çıkan futbolcu yeşil sahalara bu maçla geri dönüyor. V. Tarık Bey evde fenalaşınca apar topar acile kaldırıldı. cümlelerinin hangilerinde dolaylamaya yer ve- rilmiştir? A) I ve II B) I ve III D) II ve IV C) II ve III E) IV ve V