Cevap:
Olvido Şiir Tahlili
Nazım Biçimi: Serbest Şiir
Nazım Birimi: Bent.
Birim Sayısı: 7 Bentten oluşmaktadır.
Ölçü: Serbest Ölçü kullanılmıştır.
Ahenk Unsurları: Ahenk ses tekrarları, kafiye ve rediflerle sağlanmıştır.
Kafiye ve Redifler:
Daima/ defa: a’lar yarım kafiye.
Bahçemizden / bohçamızdan: mızdan’lar redif ohça/ehçe’ler : zengin kafiye
Birden / merdiven: en’ler tam kafiye.
Açtığını / uçtuğunu : tuğunu / tığını : redif ç’ler yarım kafiye
Yazla / kolkola : la’lar tam kafiye
Etekleri / erkekleri : leri’ler redif ek’ler tam kafiye
Bekler / çiçekler : ler’ler redif ek’ler tam kafiye
Kadın / aşkın: ın’lar tam kafiye
Pencereni / beni : en’ler tam kafiye i’ler redif
Söz Sanatları:
Kişileştirme: “Hoyrattır bu akşamüstüler” akşamüstleri hoyrat olarak nitelendirilmişlerdir.
Kişileştirme: “Bir renk çığlığı içinde bahçemizden” renkler çığlık atan kişiler gibi nitelendirilmişlerdir.
Kişileştirme: “Dalga dalga hücum edip pişmanlıklar” Pişmanlıklar hücüm eden insanlar gibi düşünülmüştür.
*Kişileştirme: “Yolunu gözlüyor lamba ve merdiven” Lamba ve merdiven birini bekleyen insan gibi düşünülmüştür.
Benzetme: “Aşklar uçup gitmiş olmalı bir yazla / Halay çeken kızlar misali kolkola” Aşklar halay çeken kızlara benzetilmiştir.
Kişileştirme: “Yalan yeminlerin tanığı çiçekler” Çiçekler tanık gibi düşünlerel kişileştirilmiştir.
Benzetme: “Bir parıltı gibi görünüp kaybolan” Parıltıya benzetilmiştir.
Kişileştirme: “Ey unutuş! kapat artık pencereni” Unutuş insan gibi nitelendirilmiştir.
Dil: Şiir döneminin özelliklerini yansıtmaktadır. Şair zengin bir hayal dünyası ve kelimeleri imaj anlamında zorlayan bir yapıdadır. Şairin duygu dünyası sade bir dil ile okurla buluşur
Tema: Aşk ve pişmanlık.
Gelenek: Öz şiir geleneğine bağlı şiirler yazan Dıranas, Türk şiirinde Milli Zevk ve anlayışını sürdüren şiir ile II. Yeni şiiri arasında bir geçiş dönemi özelliği gösterir. Şiirlerinde söyleyiş güzelliği dikkati çeker. Bazı şiirleri mahalleyi, sokağı, komşuluğu, aşkı, terkedilmeyi beklemeyi gibi bazen toplumsal bazen de bireysel temaların işlendiği şiirlerdir.
Şiir ve Şair: Olvido şiirinde şair, giden yiten aşkların insan üzerinde bıraktığı etkiyi işlemiştir. Şiirin akıcı olması okuyanın temayla şiiri bütünleştirerek daha derinden bir tutkuyla şiiri okumasını sağlamıştır. Bunun yanında kendine özgün benzetmeleri ve kelime oyunları da bu şiirde şairin güçlü kaleminin göstergeleridir.
Ses Olayları:
Akşamüstü: akşam + üstü : akşamüstü birleşik kelimdir.
Yalnızlığımızla: yalnızlık+ımızla: yalnızlığımızla. K sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
Çığlığı: çığlık –ını : çığılığını K sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
Çiçeği: çiçek-ini: çiçeğini K sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
Gözlüyor: gözle-yor: e sesi ü sesine dönüşmüştür. Ünlü daralması ses olayı vardır.
güzelliğiyle: güzellik + ini: güzelliğini K sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
Açtığını: açtık-ını: açtığını K sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
Âşığın: aşık-ını: aşığını K sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.