Soru: BU HİKAYEDE ETKİNLİKTE HANGİ DRAMA TEKNİĞİ KULLANILMIŞTIR?
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara bugünün sayı günü olduğu, sınıftaki her şeyin sayısının bulunacağı hatta saklanan sayıların bile aranacağı söylenerek merak uyandırılır.
• “Sınıfta kaç tane sandalye var? Kaç tane masa var?” vb. sorular aracılıyla çocuklara nesnelerin sayısı sorulunca saymadan tahminde bulunmaları istenir. Tahminler alındıktan sonra nesneler sayılarak tahmin ile gerçek durum karşılaştırılır.
• “Kaç tane kukla sahnesi var?” denerek çocukların dikkati kukla sahnesine çekilir.
• Seçilen kukla ile ilgilibir hikâye anlatılır.
• Hikâyenin içinde sayılar gizlidir. Dinlerken çocukların bunları fark etmesi istenir. Bu görev de kukla tarafından çocuklara bildirilir.
“Bir gün, küçük iki fare, peynir aramak için evden eve geziyorlarmış. Hiç peynir bulamamışlar ve aç kalmışlar. Üzgün üzgün beş penceresi olan evin çatısında otururlarken aşağıdan bir ses duymuşlar.
Aşağıdan seslenen üç gözlü karınca Kari imiş. Kari, farelerin durumuna üzülünce onlara yardım etmeye karar vermiş. Onları bodrumunda peynir olan bir eve götürmüş. Gittikleri evin bodrumunda kocaman dört dilim peynir varmış, fareler hemen peynirleri toplamışlar, 2’sini yemişler ve kalan 2 peynirle evlerine dönmüşler. Tabi Kari’yi de iki kere öpmeyi ve ona teşekkür etmeyi unutmamışlar.”
• Hikâyede geçen sayılar hakkında konuşulur. 1-5 arası rakam kartları çocuklarla hazırlanır.
• Kartlar ile nesne sayma ve saydığı nesneyi söyleme, sıra bildiren sayıyı söyleme ve 1-5 arası sayılarda önce ve sonra gelen sayıyı bulmaya yönelik çalışmalar yapılır.
• Hikâyede geçen sayılar hatırlatılır.
• Hikâye tekrar kukla kullanılmadan anlatılır.
• Çocuklar hikâyede sayının geldiği yerde ilgili sayıyı kaldırırlar.
• Hikâye gönüllü çocuklarla dramatize edilir. Karıncanın yardımseverlik özelliği hakkında sohbet edilir.
36=30+6 30 x 7 = 210 6x7=42 210 + 42 = 252 Yukarıda zihinden yapılışı veri- len işlem aşağıdakilerden han- gisidir? A) 30 x 17 B) 36 x 7 C) 37 x 6 D) 32 x 17